lørdag 24. september 2011

Epleslang

I dag har vi vært på epleslang:)
Eller.. slang og slang...
Vi fikk jo lov til å plukke epler!
Hvor mange kilo vi plukket tilsammen aner jeg ikke, men det ble maaange!
Har kokt en kjele eplemos allerede, og da brukte jeg 3 kg epler!
Venter på at den blir avkjølt sånn at jeg kan fryse det ned!!


Ingeborgs fantastiske eplehage:)
Epler blir sortert etter art og bruksområde.
Veldig smart synes jeg.


Junior i epletreet!!
Det morsomme med dette treet var at det var hult... akkurat som treet i hagen til Pippi Langstrømpe.
Turte ikke å stikke inn armen, edderkopper.........

Noen av mine "slangepler"





Deilig eplemos med kanelstang:)
Fryses ned når den er avkjølt og kan nytes gjennom hele vinteren!!!
Er det noen som trenger et eple eller eplemos, kan det hentes på Sagene:)

Nå er det et lite glass vin på meg mens jeg avslutter ukens prosjekter.
Håper jeg får vist det her i morgen:)

Ha en strålende lørdags kveld!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar